(Museums)kultur som branding- og marketingsværktøj

Her er nogle af de nøglefraser som kommer at virvle omkring på en seminardag om “kulturen som branding- og marketingsværktøj for både kultur- og erhvervsindustrien”, som Culture Nordic afholder på Nationalmuseet d. 27. oktober:

  • The experience economy
  • Media marketing of tomorrow
  • Digital marketing and audience
  • Search engine optimization
  • Distributing cultural experiences
  • Creative entrepreneurship
  • The intellectual property game
  • Culture based entrepreneurship
  • Cultural entrepreneurship
  • The art of branding cultural icons
  • Designing, building and leveraging cultural brands
  • The art of selling art
  • The art of selling culture
  • Designing authentic commercial cultural practices with integrity
  • Financing culture based projects
  • Innovative and sustainable business strategies across creative industries, tourism and culture

Det handler om at “kontrollere og høste styrken ved kulturel marketing og branding”. Mange af de ledende personer i den danske kultur-, media- og museumsverden er engagerede som oplægsholdere.

Vil der ikke snart komme en kulturel og politisk modreaktion på markedstænkningen og den oplevelsesøkonomiske praksis i kultursektoren? Hvem støber kuglerne?

Thomas Söderqvist

Author Thomas Söderqvist

More posts by Thomas Söderqvist